8 Şubat 2012 Çarşamba

Alman Pastası

"Ey iman edenler! Şarap/içki, kumar, tâzim edilen dikili taşlar, şans (fal) okları ve zarları, şeytan ve kötü insana ait murdar (pis) işlerdir; artık bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz." (Maide, 90) 


Alman pastası en sevdiğim tariflerden biridir. hem pratik hemde malzeme açısından kolay bir pasta...
bu tarifi Portakal ağacından almıştım. Yalnız ben margarin yerine sıvıyağ kullanıyorum. Bir de 2 yumurta yerine 3 yumurta ekliyorum. 


                                                                     
                                                                Kek İçin Malzemeler
                                                                          3 yumurta
                                                                    1 çay bardağı şeker
                                                                    1 çay bardağı sıvıyağ
                                                                   1 çay bardağı süt (yoğurtta olabilir)
                                                                 3 çay bardağı elenmiş un
                                                                  1 paket kabartma tozu

Kreması İçin Malzemeler

2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı şeker
fındık kadar margarin
vanilya

Üzeri İçin

Pudra Şekeri

Yapılışı
Kek malzemelerini sırayla karıştırıp yağlanmış yuvarlak kek kalıba dökün. Ben Dr. Oetker'in kelepçeli kek kalıbını kullanıyorum. Önceden ısınmış fırında 175 derecede üzerinin fazla kızarmamasına dikkat ederek pişirin.
 Margarin ve vanilya hariç krema malzemelerini karıştırıp kaynayana kadar pişirin. kaynayınca margarin ve vanilyayı ekleyin.
Pişen keki ikiye bölün. Arasına kremayı ılıtıp sürün keki kapatın. üzerine elekle bolca pudra şekeri serpin.
Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder