12 Şubat 2012 Pazar

Şeker Hamurlu Kurabiye

"Ey Resûller! Temiz/helal şeylerden yiyin, sâlih amel işleyin. Çünkü ben yaptıklarınızı hakkıyla bilenim." (Mu'minun, 51)

İlk bebek kurabiyelerim...Kurabiyenin tarifini buradan aldım. Çok bereketli bir hamur bu malzeme ile 60 adet kurabiye rahat rahat elde ediliyor.
Malzemeler
1 paket margarin (250 gr)
1 su bardağı şeker
1 yumurta 
2 silme tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya 
3 bardak un
Yapılışı
Margarin, şeker, vanilya, un, kabartma tozu ve yumurtayı yoğurarak pürüzsüz bir hamur hazırlayın. Buzdolabında yarım saat dinlendirin.( Asıl tarifte 1 saat diyor ama yarım saat yetti bence) 
Sonra hamuru 0.5 cm kalınlığında açın. istediğiniz kurabiye kalıpları ile kesip şekil verebilirsiniz. Ben bebek kurabiyelerini çay bardağı ile kestim. Şekilli kalıplarla veya bardak yardımıyla kestiğiniz parçaları yağlanmış bir tepsiye veya yağlı kağıdın  üstüne koyarak, 175° de önceden ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin. 12 dk. yı kesinlikle geçmesin.
Daha sonra soğuttuğunuz kurabiyeleri ister glazür ile ister şeker hamuru ile süsleyebilirsiniz. Bebeğin yüzü için glazür, şapkası ve emziği için şeker hamuru, gözleri için ise çörek otu kullandım.
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder