15 Şubat 2012 Çarşamba

Sultan Lokumu



"... Onlara temiz/hoş şeyleri helal, kendilerince helal saydıkları veya amel olarak pis ve murdar şeyleri de haram kılar. Onların sırtından ağır yükü ve üzerlerinde olan zincirleri zor teklifleri kaldırır. Artık ona inanan, ona hürmet eden, ona yardım eden ve onunla beraber indirilen nura (Kur’an’a) uyanlar var ya, işte dünya ve âhirette kurtuluşa erenler sadece onlardır." (Araf, 157) 



Bu tarifimi PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİNE  yolluyorum. http://guloannemutfakta.blogspot.com/
Sultan Lokumu gerçekten çok hafifi ve pratik bir tatlı...herkese tavsiye ederim. Bu tarifi de Pastacikizdan aldım ve denedim...


Malzemeler
2.5 su bardağı süt

2 yemek kaşığı tereyağı

1 su bardağı un

1 su bardağı şeker

1 paket vanilya

3 yemek kaşığı hindistancevizi



Yapılışı

Bir tencere içerisine un ve tereyağını koyup 5 dakika kadar kavuruyoruz.Toz şekeri ilave edip karıştırarak kavurmaya devam edelim.Sütü ve vanilyayı ilave edip kıvamı helva gibi olana dek pişirelim. Pişirdiğimiz karışımı biraz ılıyınca buzdolabına koyup yarım saat kadar bekletelim.Elimizle yuvarlanacak kıvama geldiğinde karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp avucumuzda şekil verelim ve hindistancevizine bulayıp servis tabağına koyalım.

Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Canım, tarifinizi yayınlandım Ellerinize ,sağlık..Katılımınızdan dolayı çok tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliği desteklerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim asıl ben teşekkür ederim...
      Size kolay gelsin...

      Sil
  2. bir ara çok sık yapardım:))
    çok güzeller canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil